СГА ответы Комбат бесплатно
Главная   Главная   Ответы   Ответы Комбат   Материалы   Скачать   Поиск   Поиск   Форум   Форум   Чат   Чат

   
Навигация

· Главная
· Новости

Общение

· Форум для студента
· Чат для студента
· Связь с нами

К прочтению

· Правила сервиса
· FAQ / ЧаВО
· Как правильно искать
· Как скачивать материалы
· Ответы к ЛС Интегратор
· Как помочь сайту
· Для вебмастеров


Инструменты

· Ответы Комбат
· Скачать материалы
· Поиск по сайту
· Поиск кода предмета



   


Детали файла
Имя файла:3182.01.01;МТ.01;1
Размер:105 Kb
Дата публикации:2015-03-09 04:11:42
Описание:
Английский язык (преподаватель высшей школы) - Модульный тест

Список вопросов теста (скачайте файл для отображения ответов):
Верно ли указана частеречная принадлежность выделенного слова?
A) It appears that all thinking is biased by emotive values in this way. – местоимение
B) Without this side of the planning process, the vacation would hardly be worth planning, since it could only result in any of an infinite number of equally valued plans, none of which would fit one’s requirements for a good holiday. – прилагательное
Подберите правильный ответ
Верно ли указана частеречная принадлежность выделенного слова?
A) We will see that the motivational state has two important properties. – местоимение
B) First, the motivational state is central to the whole organism. – существительное
Подберите правильный ответ
Верно ли указана частеречная принадлежность выделенного слова?
A) As the internal needs and external possibilities change or are reevaluated, the motivational state may change at any time. – предлог
B) Drive is probably one of the vaguest terms in psychology. – прилагательное
Подберите правильный ответ
Верно ли указана частеречная принадлежность выделенного слова?
A) For example, the planning of a vacation is usually considered to be a cognitive activity. – существительное
B) Every step of the planning process is guided by one’s ideas of a good holiday, one’s hopes, fears, etc. – существительное
Подберите правильный ответ
Верно ли указана частеречная принадлежность выделенного слова?
A) Last, it is important to realize that motivation precedes cognition. – наречие
B) Cognition depends on the motivational system, whereas the motivational system can operate without cognition. – наречие
Подберите правильный ответ
Верно ли указана частеречная принадлежность выделенного слова?
A) Next, cognition cannot be understood without reference to motivation. – прилагательное
B) Higher cognitive processes like categorization and problem solving only play any role when they are used to fulfil some goal of the individual, that is, only when they are motivated. This is unfortunately an aspect of cognition that is often ignored. – прилагательное
Подберите правильный ответ
Верно ли указана частеречная принадлежность выделенного слова?
A) This point will be developed further. – существительное
B) We will also argue that the role of emotions is to tell the animal what it should have done, when its expectations are inaccurate or its behavior is unsuccessful. – существительное
Подберите правильный ответ
Верно ли указана частеречная принадлежность выделенного слова?
A) This means that at all times, the organism is influenced by one single motivational state which selects a single engagement. – существительное
B) Second, the motivational state is dynamic. – прилагательное
Подберите правильный ответ
Вставьте пропущенное слово
At the same time, _______ intelligence probably draws on specific internal (Gardner would say intrapersonal) abilities.
Вставьте пропущенное слово
Broadly ________ , moral intelligence represents the ability to make sound decisions that benefit not only yourself, but also others around you.
Вставьте пропущенное слово
Interpersonal intelligence is the ability to understand other people: what motivates them, how they work, how to work _____ with them.
Вставьте пропущенное слово
Moral __________ is the ability to distinguish between right and wrong.
Вставьте пропущенное слово
Successful salespeople, politicians, teachers, clinicians, and religious leaders are all likely to be individuals with ________ degrees of interpersonal intelligence.
Вставьте пропущенное слово
The Situational Outlook Questionnaire (SOQ) is a measure composed of ten dimensions which __________ the organization's climate for creativity and change.
Вставьте пропущенное слово
This lack of ability to self-assess may be due to a ______ of internal (poor metacognition) and external factors (poor ability to compare oneself to others).
Укажите синтаксическую функцию выделенного слова
Practical intelligence is the ability to size up a situation well, to be able todetermine how to achieve goals, to display awareness to the world around you, and to display interest in the world at large.
Укажите синтаксическую функцию выделенного слова
Robert J. Stemberg has devoted much of his career to the study of various conceptions of human intelligence.
Укажите синтаксическую функцию выделенного слова
Social scientists often use an approach called Social Cognitive Theory to explain human behaviour and the persistence of the behaviour.
Укажите синтаксическую функцию выделенного слова
Successful intelligence is defined as the set of mental abilities used to achieve one’s goals in life, given a socio-cultural context, through adaptation to, selection of, and shaping environments.
Укажите синтаксическую функцию выделенного слова
A research project for the International Year of Volunteers investigated factors that affect a volunteer's commitment.
Укажите синтаксическую функцию выделенного слова
Applied to the behaviour of volunteering, this theory suggests that both personal and social environmental factors affect a volunteer's commitment (or loyalty) to an organization.
Укажите синтаксическую функцию выделенного слова
In this report, we examine which personal and social environmental factors influence one specific behaviour: volunteer commitment.
Укажите синтаксическую функцию выделенного слова
In other words, environmental, personal, and behavioural factors operate simultaneously, influencing and being influenced by each other.
Укажите синтаксическую функцию выделенного слова
Many factors affect volunteer retention.
Укажите синтаксическую функцию выделенного слова
Many psychologists have expounded on this notion and today the number of quantifiable intelligences extends beyond that of Gardner's initial seven multiple intelligences.
Укажите синтаксическую функцию выделенного слова
One key factor is the desire to be part of the organization – a volunteer's commitment to the organization.
Укажите синтаксическую функцию выделенного слова
Prof. Gardner claimed that MI theory illuminates the fact that humans exist in a multitude of contexts and that these contexts both call for and nourish different arrays and assemblies of intelligence.
Укажите синтаксическую функцию выделенного слова
Prof. Stemberg is working on several projects that examine the interrelation of his various conceptions of ability in applied settings.
Укажите синтаксическую функцию выделенного слова
Starting with his triarchic theory of human intelligence, he has expanded on his view of human ability and success.
Укажите синтаксическую функцию выделенного слова
Successful intelligence involves three aspects that are interrelated but largely distinct: analytical, creative, and practical thinking.
Укажите синтаксическую функцию выделенного слова
The theory also suggests that individuals (volunteers) shape their environment through their behaviour rather than just reacting to it.
Укажите частеречную принадлежность выделенного слова
In the early 1980s, Howard Gardner opened the window to multiple intelligence (MI).
Укажите частеречную принадлежность выделенного слова
Many individuals, such as Gardner, Naglieri, and Goleman, argue that our view of human intelligence is far too narrow, leading the way to an expanded view of what intelligence is and what constitutes intelligence.
Укажите частеречную принадлежность выделенного слова
Several of the new and emerging intelligences are noted in the following sections.
Укажите частеречную принадлежность выделенного слова
The study of intelligence has proved to be a continuously evolving, dynamic field, with the breadth of the field expanding rapidly over the past 25-30 years.
Укажите частеречную принадлежность выделенного слова
You cannot pick up a magazine today without seeing an article regarding intelligence.
Укажите частеречную принадлежность выделенного слова
Volunteers provide vital expertise, skills, knowledge, and labour.
Укажите частеречную принадлежность выделенного слова
Human capital is the most valuable resource that voluntary organizations have at their disposal. It includes both paid staff and volunteers.
Укажите частеречную принадлежность выделенного слова
In all voluntary sector organizations – even those with paid, professional staff – volunteers are responsible for providing direction and leadership.
Укажите частеречную принадлежность выделенного слова
Keeping them (volunteer retention) is a key part of an organization's success.
Укажите частеречную принадлежность выделенного слова
They are also often involved in carrying out day-to-day tasks. Indeed, many voluntary sector organizations – particularly those in the areas of sports, recreation, and culture – would not be able to function without the work carried out by volunteers.
Вставьте подходящий модальный глагол: The phone is ringing. It _______ be Tim.
Вставьте подходящий модальный глагол: Children ___ borrow books from the school library.
Вставьте подходящий модальный глагол: I _______ easily forgive this mistake. (ability)
Вставьте подходящий модальный глагол: I ________ show him your reports later. I don't know.
Вставьте подходящий модальный глагол: I’m so angry with him. I _______ kill him!
Вставьте подходящий модальный глагол: Justice ______ be slow, mother, but it comes in the end.
Вставьте подходящий модальный глагол: Monkeys ____ climb even the tallest frees. (ability)
Вставьте подходящий модальный глагол: Mother, _______ I have a glass of apple juice?
Вставьте подходящий модальный глагол: The doctor says they _______ take her to hospital. (necessity)
Вставьте подходящий модальный глагол: The students ________ return all the library books before each summer vacation. (necessity)
Вставьте подходящий модальный глагол: The workers _____ finish the building of the house very soon. (ability)
Вставьте подходящий модальный глагол: There is no need for you to be present. – You _____ not present.
Вставьте подходящий модальный глагол: There is no reason for you to worry: he is as strong as a horse. – You _______ not worry.
Вставьте подходящий модальный глагол: We _____ send these letters at once. (necessity)
Вставьте подходящий модальный глагол: Why do you want to press the skirt? It is not creased at all. – You ______ not press it.
Вставьте подходящий модальный глагол: You can ___ the work in three days. (ability)
Вставьте подходящий модальный глагол: You ______ find such berries everywhere. (ability)
Вставьте подходящий модальный глагол: You ____ cross the river on a raft. (ability)
Вставьте подходящий модальный глагол: You _____ return the books the day after tomorrow. (necessity)
Вставьте подходящий модальный глагол: You ______ find the book you need in any library. (ability)
Вставьте подходящий модальный глагол: You _______ do this work very carefully. (necessity)
Вставьте подходящий модальный глагол: You _______ take the box to the station. (necessity)
Вставьте подходящий модальный глагол: You ________ do three of these exercises tomorrow. (necessity)
Вставьте подходящий модальный глагол: Your hair is getting rather thin, sir, _____ . I advise to change your parting?
Вставьте подходящий модальный глагол: _________ I come and see you some day?
Укажите значение модального глагола в предложении: Can you speak Spanish?
Укажите значение модального глагола в предложении: Can your brother help me with mathematics?
Укажите значение модального глагола в предложении: He can run fast.
Укажите значение модального глагола в предложении: His little sister can walk already.
Укажите значение модального глагола в предложении: His sister can cook very well.
Укажите значение модального глагола в предложении: I can sing, but I cannot dance.
Укажите значение модального глагола в предложении: Kate can speak English well.
Укажите значение модального глагола в предложении: Mike can run very fast.
Укажите значение модального глагола в предложении: My friend cannot come in time.
Укажите значение модального глагола в предложении: She can type quickly.
Укажите значение модального глагола в предложении: They can understand French.
Укажите значение модального глагола в предложении: This old woman cannot sleep at night.
Укажите значение модального глагола в предложении: My brother can come and help you in the garden.
Укажите значение модального глагола в предложении: The children cannot carry this box: it is too heavy.
Для скачивания этого файла Вы должны ввести код указаный на картинке справа в поле под этой картинкой --->


ВНИМАНИЕ:
Нажимая на кнопку "Скачать бесплатно" Вы подтверждаете свое полное и безоговорочное согласие с "Правилами сервиса"


.